Weer een hete dag, niet ongebruikelijk voor juli in zuid-centraal IL, maar ik lijk de hitte niet meer zo goed te verdragen als vroeger.
Gisteren een grote iep in de tuin geveld, een deel ervan was dood en de takken aan dat deel versplinterden als glas toen het de grond raakte, wat het opruimen tot een grotere klus maakte dan het deel dat nog groen was. Ik had moeite om mijn Sthil MS 290 aan de praat te houden, hij startte wel, maar deed dan alsof hij honger leed toen ik probeerde toeren te maken. Ik heb de brandstoffilter in de tank, het luchtfilter en de bougie vervangen. Hij startte en liep een tijdje, maar viel toen uit. Gefrustreerd reed ik de stad in om een nieuwe zaag te kopen, maar na de prijzen te hebben vergeleken, besloot ik een ander plan te proberen. Ik bracht hem vanochtend vroeg naar mijn zaagmonteur, hij vermoedt het terugslagventiel van de luchtinlaat. Hij heeft het vervangen en hij lijkt het goed te doen, dat heeft me ongeveer $ 1.000 bespaard. Sthil-kettingzagen zijn echt duurder geworden sinds ik mijn laatste ongeveer 10 jaar geleden kocht. Nou ja, de iep is gezaagd, het kreupelhout is afgevoerd en de stronk is behandeld met Tordon RTU om te voorkomen dat hij uitloopt,
Ik denk dat ik wat ga spuiten als de zon ondergaat, onkruid doet het dit jaar echt goed.