Catfish Angler Forum at USCA banner
621 - 640 of 1,016 Posts
Tips om een stronk te verwijderen. Ik heb de boom 5 jaar geleden omgezaagd. En er een heleboel gaten van 1" in geboord en er zout op gegooid. Vandaag heb ik er weer wat gaten in geboord. Een deel van mij wil hem met een wig proberen te splijten. En een deel van mij wil hem uitbranden.

Afgelopen vrijdag belde mijn zwager me op het laatste moment op om een snelle zalmvistocht te maken op Lake MI. We gaan meestal een paar keer per jaar. Dit jaar zijn we er nauwelijks geweest. Hoe dan ook, we kwamen bij de lancering op een eiland dat het meer en de vuren verbindt en startten het op. Hij liep, maar miste een beetje. We gingen toch een eindje uit, vol gas om te zien of het iets zou verbranden of schoonmaken. Nee, we gingen 4 mijl over het binnenmeer en ze spuugde net toen we de geul naar groot water naderden. Van daaruit ging het niet meer. Start de hulpmotor, maar hij draait alleen op choke en stationair, spuugt bij belasting. Rotzooi, waarschijnlijk slecht gas (water), want ze hadden allebei dat gemeen. Uiteindelijk kregen we de hulpmotor in de versnelling, maar alleen stationair. Dus we zijn nu 4 mijl verderop en gaan 1 mph. Dit wordt een lange avond, tenzij we iemand seinen om ons te slepen. Er waren veel boten buiten, dus geen onmiddellijk gevaar. Gelukkig zijn we niet naar groot water gegaan, want we zouden naar 150-200' gaan, wat 10+ mijl verderop is. Toen maakte de hulpmotor zich eindelijk schoon en ging hij op vol gas onder belasting en naar 5 mph. We waren veel sneller terug. Ik denk dat de hulpmotor schoon gas kreeg, omdat we de tank niet meer lieten klotsen.

Ik gebruik een metalen vat van 30 of 55 gallon, d.w.z. een verbrandingsvat. Knip beide uiteinden eruit en snijd dan "adem" gaten aan de onderkant (3). Dus als ik de stokken van de genoemde boom in het vat voer, creëert dit een wervelwind van vuur. Dit is nadat ik die kleine ******* peckerwood meerdere keren heb geboord en geweekt in gebruikte olie en dieselbrandstof. Grotere gaten zijn je vriend - net als meerdere branden / vreugdevuren

Mijn lieve vrouw vertelde me net over haar voortdurende oorlog met tomaten-hoornwormen.
Mijn ervaring is dat kippen ze niet zullen eten, ze moeten een vieze smaak hebben.
Zou iemand ze ooit als visaas hebben geprobeerd?
Nooit mee gevist. Dezelfde ervaring, de kippen zouden ze meestal niet eten, alleen pikken.

Supermooie zonsopgang vanmorgen, ik ben dol op de temperaturen en het gebrek aan vochtigheid.
Gisteren alle vlonderplanken op de steiger gelegd, blij dat die klus geklaard is, zal een week of tien dagen pleisters op mijn ellebogen moeten dragen. Heb ze rauw gewreven en ik bloed zo gemakkelijk tegenwoordig.
Ik heb een paar keer tomatenwormen als aas geprobeerd en het ging niet goed, maar het had ook niets kunnen doen op de dagen dat ik ze probeerde.
We hebben de afgelopen jaren een plek vrijgemaakt in een van onze bospercelen voor een hut. Nadat ik de boom tot aan de stronk heb omgehakt, behandel ik hem met Tordon RTU om opnieuw uitlopen te voorkomen. Ik wacht tot het volgende jaar en graaf dan zo diep als ik kan rondom en stapel er droog brandhout omheen. Ik gebruik ook een vat van 55 gallon, maar dan in de lengte doormidden gesneden van boven naar beneden, met de boven- en onderkant verwijderd. Door de halve ton over het vuur te plaatsen, ontstaat er een trek zoals in een houtkachel, die het vuur over de stronk trekt. Werkt best goed voor ons.

Ik heb de trommel uit een droger gehaald, grotere diameter dan een 55-gallon drum/vat. Graaf ongeveer een voet rond de wortels voor een diepere verbranding. Voeg hout toe aan het vuur. Laat het een paar dagen met rust en graaf de as uit en maak een nieuw vuur. De trommel staat op de wortels, geen noodzaak om gaten te boren. Gebruik de as om het gat te vullen, bedekt met aarde. Ik bewaar de aarde in plastic emmers met deksels. As gaat in metalen emmers met deksels.
Mama had een 10-inch stronk aan het einde van de tuin, 75 meter schot vanaf het tractorhuisje. Ik groef rond de stronk en voegde elke keer dat we op bezoek kwamen zout en suiker toe, Herten Cokine zonder calcium. Ik schoot 2 herten die op de stronk aten. Het gat was 2 voet diep de laatste keer dat ik keek.

Ik ging terug naar Kroger voor meer Quaker-kauwers, de kar was leeg.
De stoep schoongemaakt en het slijk in een emmer gedaan. De sproeier in de voortuin gestart, 5-0-0 meststof toegevoegd. Misschien triple 13 nodig.
Ga binnenkort naar het postkantoor om pakket met ingots te verzenden. Ga naar Matt's met een lading voor de geul en kippenvoer. Misschien schiet ik daar met de 410.

Zou u de USDA vertrouwen?
Er was een tijd, ja, maar met de sprekende hoofden die ons proberen te overtuigen dat de belangrijke mensen van de president tot de staatsvertegenwoordigers heel rijk (rijker) worden door hun kennis en invloed te gebruiken, moet ik toegeven dat ze een zaadje van twijfel in mijn gedachten hebben geplant.
Als u in graanproducten handelt, weet u dat de prijs sterk wordt beĂŻnvloed door voorspellingen van oogstaantallen. Laat de markt dalen, koop een miljoen bushels maĂŻs, reviseer vervolgens het rapport om een kleinere dan verwachte oogst aan te geven en profiteer van de prijsstijging. Als u door de Russische graanembargo van de late jaren '70 hebt geboerd, herinnert u zich wat de woorden van een politicus met de grondstofprijzen kan doen.

621 - 640 of 1,016 Posts